Roularta Media Nederland neemt Flow Magazine over van DPG Media
persbericht 10 november
Roularta Media Nederland neemt Flow Magazine over van DPG Media. De overname is een belangrijk strategisch speerpunt van Roularta in het versterken van haar positie op de Nederlandse magazinemarkt. Voor DPG Media past de verkoop binnen de strategie om de krachten te bundelen binnen de domeinen vrouwen, kids, wonen en entertainment. Met als doel: digitaal versnellen en maximale impact maken in de maatschappij.
CEO Erwin van Luit over de overname van Flow Magazine
Erwin van Luit, CEO van Roularta Media Nederland: “Ik ben zeer verheugd dat we Flow Magazine kunnen toevoegen aan ons portfolio. Samen met de recent aangekochte titels Happinez, Psychologie Magazine en Yoga by Happinez vormt Flow Magazine een sterke ‘mind & body’ familie. Ik ben er dan ook van overtuigd dat we met het bundelen van de krachten een verdere ontwikkeling en groei van deze prachtige merken en Roularta Media Nederland bewerkstelligen.”
Multimediaal en internationaal
Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group: “Flow Magazine is reeds goed multimediaal uitgebouwd met digitale kanalen, webshops, events en tal van andere line-extentions. Daarmee past het perfect bij de andere producten uit ons portfolio.”
Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media over de overname
Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media: “Ik heb aan de wieg gestaan van Flow Magazine. Ik ben meer dan trots dat we in 15 jaar, door met veel lef te ondernemen, Flow Magazine hebben laten groeien tot waar het merk nu staat. Zowel in Nederland als internationaal. Ik ben ervan overtuigd dat Flow Magazine zich bij haar nieuwe familie verder kan ontwikkelen. Het kan nu de krachten bundelen met andere merken, zoals we dat binnen DPG Media ook doen bij onder andere de vrouwen- en kidsmerken.”
Flow Magazine 15 jaar
Irene Smit, creative director en één van de founders: “Flow Magazine is al 15 jaar een merk dat mensen over de hele wereld inspireert met levenslessen over hoe het leven anders te leven. Langzamer, eenvoudiger, met aandacht voor wat echt belangrijk is. Het is eerlijk, nuchter, authentiek, persoonlijk, praktisch en realistisch. Ik kijk terug op een heel mooie periode waarin we mooie kansen hebben kunnen benutten voor Flow Magazine en hebben bereikt waar we nu staan. Ik kijk er naar uit om samen met de collega’s van Roularta verder te bouwen aan dit prachtige merk.”
Over Flow Magazine
Flow Magazine verschijnt in Nederland 14 keer per jaar (10x regulier en 4 specials), heeft een enorme internationale community (676.000 volgers op social media) en de producten van Flow Magazine worden ook uitgegeven in Frankrijk, Duitsland en Amerika.
Over DPG Media
DPG Media is een mediabedrijf waar bijna 6000 gedreven mediamakers uit Nederland en België werken aan meer dan 50 onafhankelijke en vertrouwde mediamerken van eigen bodem. We inspireren, informeren en entertainen miljoenen mensen via kranten, magazines, televisie, radio, video, sites, apps en podcasts.
Over Roularta Media Nederland
Roularta Media Nederland is de op één na grootste magazine uitgever van Nederland en exploiteert met ruim 240 professionals 30 magazinemerken die een gezamenlijke omzet van 70 miljoen euro realiseren. RMN maakt deel uit van Roularta Media Group.
Over Roularta Media Group
RMG is een Belgische beursgenoteerde multimediagroep en marktleider in België op het vlak van magazinemerken (algemeen-en businessnieuws, vrouwen- en lifestylemerken) in het Nederlands en het Frans. In Nederland heeft RMG het op één na grootste portfolio van magazinemerken (opinie, beleggen, 50+, sport, lifestyle en special intrest). In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. Met Roularta Printing Services beschikt RMG ook over de grootste offsetdrukkerij in België. In totaal zijn er binnen Roularta Media Group 1.500 FTE werkzaam. De geconsolideerde omzet bedraagt 343 miljoen euro.
De transactie is nog onder voorbehoud van goedkeurend advies van de Ondernemingsraad van Roularta Media Nederland en DPG Media. Financiële details over de transactie worden niet bekendgemaakt.