Ga naar de content

Over ons

Roularta Media Nederland is een zeer sterke en grote speler op de markt van magazine publishing geworden met de overname van New Skool Media, begin 2022. Door 240 medewerkers, 650.000 abonnees, 24 mediamerken en 70 miljoen euro omzet is Roularta Media Nederland de grootste zelfstandige magazine publisher van Nederland.

Best of both worlds

Roularta Media Nederland is best of both worlds in het medialandschap. Het brengt ijzersterke en marktleidende general interest bereikstitels als Plus Magazine, Landleven, EW (voormalig Elsevier Weekblad) en de 50PlusBeurs samen met special interest-merken als Fiets, delicious., Roots en KIJK. Daarmee bereiken we zowel de massa als de niche, waarbij de combinatie van kwaliteitscontent en kennis van de loyale doelgroep altijd centraal staat.

Begin 2022 nam Roularta Media Nederland de circa 20 special interest-merken van New Skool Media over. Deze kerngezonde publisher, opgericht in 2014, heeft een focus op niches en loyale klant-communities. Tot het portfolio behoren kwaliteitsmerken als EW, Knipmode, Beleggers Belangen, Columbus Travel, Formule1, Truckstar en Vorsten.

Marktleider in magazines

Roularta Media Group, moederbedrijf van Roularta Media Nederland, is marktleider op het gebied van magazines (algemeen-, business- en sport-nieuwsweekbladen, lifestyle-magazines, medical- e.a. professional magazines), local media in Vlaanderen (zondagskranten, lifestylemagazines en internet-marketingsolutions) en business-televisie.

Roularta zorgt met Trends Business Information voor alle financiële en marketingdata van alle Belgische bedrijven. Roularta organiseert evenementen in de business- en lifestyle sfeer en ontwikkelt alle mogelijke line extensions rond zijn sterke merken: boeken en magazine-specials, reizen en design.

In België, Nederland en Duitsland is RMG marktleider in de 50+markt. Meer weten? Lees hier verder over onze geschiedenis + toekomst, onze cultuur en onze internationale organisatie.