Marjolein Denekamp nieuwe CEO Roularta Media Nederland
persbericht 21 oktober 2024
Marjolein Denekamp (1983) wordt de nieuwe CEO van Roularta Media Nederland (RMN), uitgever van EW (voorheen Elsevier), vooraanstaande mindstyle en special interest magazines als Happinez, Flow, Plus en Truckstar.
Innovatie, duurzame groei en partnerships
Marjolein Denekamp, die ook deel gaat uitmaken van het management van het Belgische moederbedrijf Roularta Media Group (RMG), volgt Erwin van Luit op die eerder dit jaar vertrok. Ze start begin januari as. en gaat zich bezighouden met de implementatie van de RMG-visie en -strategie in Nederland, die gericht is op digitalisering, innovatie, duurzame groei en partnerships.
De nieuwe RMN-CEO is sinds 2018 werkzaam bij Hearst Magazines Netherlands, op dit moment als Chief Audience & Growth Officer. Eerder werkte ze bij verschillende digital agencies en bij uitgever Grüner+Jahr Nederland als Chief Digital Officer en Digital Strategist. Bij Hearst heeft ze zich altijd bezig gehouden met de digitale transformatie van de (print)business.
Foto: Yvette Kulkens Photography
Marjolein & Xavier over de nieuwe aanstelling
Marjolein Denekamp:
“Roularta Media Nederland bezit een breed portfolio van topmerken met sterke communities en kent – tegelijkertijd – de uitdagingen om recente acquisities (New Skool Media, WPG), de digitale transitie en cultuursamensmelting vorm te geven. Ik kijk ernaar uit om samen met de teams in Nederland en België de visie van Roularta Media Group door te vertalen en verder uit te bouwen.”
Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group:
“Een ambitieuze strategie in een uitdagende mediasector kan alleen gerealiseerd worden met de juiste talenten en competenties. Daarom ben ik zeer verheugd om Marjolein te verwelkomen in ons managementteam om de groeistrategie en de digitalisering van RMN te versnellen.”
Over Roularta Media Nederland
Roularta Media Nederland (RMN) is de op één na grootste onafhankelijke magazine-uitgever van Nederland en maakt deel uit van de internationale Roularta Media Group. Met ruim 240 professionals exploiteren wij 30 magazinemerken, waaronder EW, Beleggers Belangen, Plus Magazine, Landleven, Seasons, delicious., Roots, Zin, Knipmode, Kijk, Fiets, Formule1, Happinez en Flow.
Bij RMN creëren we onderscheidende content in elke vorm: van printmagazines en digitaal lezen tot e-commerce en live events. Met onze focus op special interest-tijdschriften en het senior segment bedienen we een breed lezerspubliek. Daarnaast organiseren wij diverse publieksevenementen zoals het Truckstar Festival en Be!eef.
Over Roularta Media Group
Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.