Geschiedenis + toekomst
De geschiedenis van Roularta Media Nederland
Voordat we je meenemen in onze toekomstplannen, even terug naar het begin. Zonder alle doorgemaakte ontwikkelingen zou Roularta Media Nederland niet het toonaangevende bedrijf zijn dat het nu is – dit ging er aan vooraf.
2014 – heden
Het startpunt in 2014 was de acquisitie van een flink aantal special interest tijdschrift-merken met kwaliteitscontent, zoals Knipmode, Columbus, Beleggers Belangen, Truckstar, Kijk en Vorsten. Deze zeer gevarieerde mix aan special interest mediamerken werd ondergebracht in een nieuwe uitgeverij, New Skool Media.
In 2016 volgde de acquisitie van Elsevier Weekblad (nu: EW). In 2019 startte de uitgeverij een samenwerking met P!te Media (inmiddels Motor.nl Media Company), uitgever van MOTO73, Promotor, Motor.nl en het onlangs verworven Big Twin. In 2019 verkocht New Skool Media de website beurs.nl aan de IEX Group en verwierf het het e-commerce platform naaipatronen.nl. CEO van New Skool media was Erwin van Luit, met Lars Duurinck als CFO. Zij leiden het bedrijf nog steeds.
In februari 2022 werd Roularta Media Group eigenaar van New Skool Media. Op 1 november 2022 fuseerde New Skool Media met Roularta Media Nederland en kreeg het de naam Roularta Media Nederland.
Toekomst & innovatie
De huidige dynamiek in de mediabranche als gevolg van de digitale transformatie en de opkomst van nieuwe technologieën is ongekend. Artificial Intelligence, Virtual Reality maar ook dynamische platforms zoals social media hebben een immense impact op ons mediagedrag. Ze maken nieuwe vormen van interactie, communicatie en ervaringen mogelijk. Daarmee veranderen deze technologieën de manier waarop we content consumeren, produceren en delen.
Al die technologische ontwikkelingen creëren nieuwe mogelijkheden voor interactie, creativiteit, engagement en gepersonaliseerde ervaringen. Roularta Media Nederland omarmt de digitale wereld en al haar mogelijkheden daarom ten volle.
Binnen onze organisatie vormt technologie ook een belangrijke bron van inspiratie, die ons in staat stelt de grenzen van de traditionele media te verleggen. Een cultuur van innovatie is voor ons belangrijk: we zetten de nieuwste technologische ontwikkelingen continu in voor het benutten van waardevolle kansen. Samen met verfijnde data-analyses bedienen we onze markt optimaal en voorzien we adverteerders van precies de juiste inzichten en middelen voor het behalen van hun doelstellingen.
Of het nu gaat om het ontwikkelen van geavanceerde digitale platforms, het gebruik van nieuwe technologieën in onze producties of het verkennen van de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie: we zijn altijd op zoek naar techniek die ons helpt onze creatieve visie te versterken, waarde toevoegt aan onze merken en ons publiek prikkelt.
Zie jij jezelf wel werken bij een dynamisch multimediabedrijf met oog voor de toekomst? Gedreven talenten zijn bij ons altijd welkom, bekijk vooral onze vacatures.