Flow Magazine wint Mercur voor Redactieteam van het Jaar
persbericht 20 november 2024
Tijdens een feestelijke uitreiking in Theater Amsterdam won het team van Flow Magazine dinsdagavond de Mercur voor Redactieteam van het Jaar.
De jury roemde de unieke combinatie van creativiteit, teamwork en inspirerende content. “Flow blijft met haar redactiewerk rust en reflectie brengen in een drukke wereld. Een groot applaus voor deze toppers”, aldus het juryrapport.
Vakprijzen voor de magazine mediabranche
‘Redactieteam van het Jaar’ is een nieuwe categorie bij de jaarlijkse prijsuitreiking van de Mercurs, de vakprijzen voor de magazine mediabranche, georganiseerd door de Magazine Media Associatie. Deze prijs wordt toegekend aan een redactieteam dat uitblinkt in het leveren van een positieve, creatieve, kwalitatieve, innovatieve en zakelijke bijdrage aan het magazine mediamerk.
Deze prijs is de 5e Mercur voor Flow Magazine. Na Mercur Lancering van het jaar (2009) volgden Mercur Tijdschrift van het Jaar (2014), Mercur d’Or (2018), Artdirection van het Jaar (2019) en dan nu Redactieteam van het jaar (2024).
Misschien wel de mooiste prijs in ons rijtje
Irene Smit, creative director Flow Magazine: “Dit is misschien wel de mooiste prijs in ons rijtje! Het Flow team werkt elke dag vol passie aan onze missie: lezers helpen een weg te vinden in deze hectische wereld die zoveel van je vraagt. Vertragen en bewuster leven zijn belangrijker dan ooit. Bij Flow weten we deze belangrijke boodschap te verpakken in een aantrekkelijk jasje, en dat slaat aan, wereldwijd.”
“Afgelopen zomer herlanceerden we onze Books for Paper Lovers in de USA en gister kregen we het bericht dat we nummer 1 zijn in het magazineschap: we verkopen zelfs meer dan het magazine van Taylor Swift! Dat kan alleen met een creatief en vernieuwend team dat perfect op elkaar is ingespeeld en elke dag met liefde aan alle Flow producten werkt.”
Over Flow Magazine
Flow Magazine, onderdeel van Roularta Media Nederland, werd in 2008 opgericht in Nederland en is een wereldwijd succes. Het wordt uitgegeven in 4 talen en is beschikbaar in 20 landen. In het magazine wordt opgeroepen tot vertragen en bewuster leven en verschillende papiersoorten versterken deze boodschap. Het magazine won diverse nationale en internationale prijzen.